’Mam, mag ik op je ipad?’

For English: see below.

Leestijd: ongeveer 2 minuten

’Mam, mag ik op je ipad?’
’Nee schatje, ik lees even het nieuws’.
‘Waarom wil jij altijd op je ipad?’
’Haha, waarom wil jij altijd op míjn ipad?’

Een belangrijk onderdeel van crowdfunden is bij blijven en het updaten op social mediakanalen. De ipad maakt overuren en de opladers krijgen geen kans om af te koelen. Dat is even wennen voor de kleine meid die hier een zekere mate van vrijheid krijgt om op die ipad ’Dokter Panda’ te mogen spelen.

Mijn kinderen (10 en 7) gaan swipend en touch-screenend door het leven. Dat is prima, dat hoort bij deze tijd. Ik verbaas me er vaak over hoe natuurlijk kinderen met die apparaten omgaan. Soms schakel ik zelfs de hulp in van zoon of dochter om een probleempje op te lossen op de telefoon of tablet…
De liefde voor techniek is waarschijnlijk genetisch bepaald door manlief. En, ook al ben ik het er niet altijd mee eens, de aanschaf van een nieuw apparaat heeft ook zo zijn voordelen. ’Oude’ apparaten worden eerst doorgeschoven naar mij, daarna naar de kinderen. Zo kunnen wij gezellig tafelen in een restaurant of een rustig gesprek voeren op een verjaardag, terwijl de kids digitaal pim-pam-petten. En niet onbelangrijk: ik heb altijd een apparaat dat werkt.
Ik zeg ’win-win’.

’Ga maar wat spelen, schat’.
’Maar ik weet niet wat ik moet doeoehoeoen’.
’Kijk dan maar even in de speelgoedkast’.

’Lalalalaaaa, ik ben een prinsesje’.
’Heee, wat een mooie prinses ben jij!’
’En ik ben verliefd op de piraat.’
’Gezellig hoor. Wacht, ik maak een foto’.
’Mam, kun je het ook filmen? Dan ga ik zingen’.
’Goed idee!’

………

’Mam, mag ik op je ipad?’
’Ben je uitgezongen?’
’Nee, maar ik wil graag het filmpje kijken van WALKYTALKIES. Dus mag het?’
’Tuurlijk schat, zo lang je maar wilt. En wel meezingen hè?’

WALKYTALK to you soon!
Hartelijke groeten, Nelleke van der Burg


Mum, can I have your ipad?

Reading time: about 2 minutes

’Mum, can I have your ipad?’
’Nee sweety, I am reading the news’.
‘Why are you always busy with your ipad?’
’Haha, why do yóu always want to play with my ipad?’

A very important part of crowdfunding is to be up to date and keep on updating on social media. The iPad is working overtime and the chargers never get the chance to cool down. That’s a small change for the little girl. She gets a reasonable way of freedom to play ’Doctor Panda’ on the ipad.

My kids (10 and 7 years) live life swiping and touch-screening. And that’s fine. It is part of the 21st century. Sometimes, I can be surprised how easily kids use those devices. I even ask son or daughter for assistance to fix a small problem with my telephone or tablet.

Loving modern technology is probably a genetic thing, caused by daddy. And even if I don’t always agree, purchasing a new device has it’s benefits. First, I get the ’old’ devices, after that, it’s the children’s turn. It’s a reasonable way to have a quiet dinner at a restaurant or to finally speak to one another at a birthday party while the kids are playing a digital version of ’Tell-me-quiz’. And, last but not least: my stuff always works.
Definitely a win-win situation.

’Go play, sweety’.
’But I don’t know what to doooohooo’.
’Well, have a look at your toys in the closet’.

’Lalalalaaaa, I am a little princess’.
’Hey, what a beautiful princess you are!’
’And I’m in love with the pirate.’
’That sounds fun. Wait, I’ll take a picture’.
’Mum, can you film it as well so I can sing?’.
’Perfect idea!’

………

’Mum, can I have your ipad?’
’Have you finished singing already?’
’No, but I would love to watch the WALKYTALKIES-video. So, please?’
’Of course, sweety, as long as you want. And keep singing along with the WALKYTALKIES-song!’

WALKYTALK to you soon!
Nelleke van der Burg

Geef een reactie

