Het creatieve ei

For English: see below.

Leestijd: ongeveer 3 minuten

Het meervoud van moed is moeder – Loesje

Wij vrouwen willen allemaal zo veel: een leuke baan, financiële onafhankelijkheid, een sociaal leven, kinderen, goed kunnen koken en het liefst ook nog tijd voor jezelf.

Ja mannen, ga er maar aan staan…

Maar lieve moeders, we doen het onszelf aan. Inclusief ondergetekende. En ik zou niet anders willen. Met alle respect voor moeders die het anders doen, want gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Dat zou wel erg saai zijn. Goh, hoor ik daar dan weer míjn moeder praten?

Never a dull moment in huize WALKYTALKIES. Net bijgekomen van een heftige deadline, sta ik aan het begin van een nieuw avontuur: crowdfunden. Overgewaaid uit Amerika. En opvallend dat veel mensen in mijn omgeving niet weten wat het is.

De ’crowd’ (dat zijn jullie dus) ’funden’ (lees: kopen in de voorverkoop) een klein deel van de nieuwe collectie WALKYTALKIES. Dat kan al vanaf E 10,-. Echt waar, voor een 1 en een 0. Want de wet van de grote getallen zegt, dat je van veel kleine succesjes één grote kunt maken. Simpel dus: zoek heel veel mensen die WALKYTALKIES in de voorverkoop kopen.

Mijn overbuurvrouw zei laatst: ’Wat ben je toch een dappere dodo, dat je dat gaat doen’. En dat vond ik een groot compliment. Ja, ik vind mezelf best dapper. En dat gebeurt niet zo vaak. Ik laat een lange autorit graag over aan manlief en voel me niet op mijn gemak in een grote ruimte met weinig mensen. Maar dit avontuur ga ik graag aan. Ik wil het een keer geprobeerd hebben. Voor de gelegenheid samen met KiKa, Stichting Kinderen Kankervrij.

Jawel, KiKa. Een door Nederlanders zeer hoog gewaardeerd goed doel. Deze dappere dodo heeft via Linked In net zo lang gezocht en gebeld, tot ze bij de fondsenmanager van KiKa aan tafel zat. Resultaat: één van de 4 nieuwe modellen is Konijn KaKi, een vrolijk konijn dat huppelt en springt. Speciaal voor KiKa.

Dat was ook weer een te gekke en leerzame ervaring. Lekker bezig dus. Maar ja, als ik niks doe, word ik onrustig. Ik moet altijd een spreekwoordelijk ei leggen. Vaak een creatief exemplaar, de andere keer een gepoetste versie en met enige regelmaat weer een regel-ei.
Maar dat maakt mijn leven tot wat het is. En echt waar, ik vind dat ik het beste heb van alle werelden. Ik zou met geen van mijn lieve vriendinnen willen ruilen. No offence. Ja, en dan moet je wel eens ergens extra je best voor doen. Part of the game.

Kijk eens op de website van Omdenken: denken in termen van kansen en niet van problemen. De citaten vliegen je om de oren. En, en dat is best heel irritant, ze zijn eigenlijk allemaal nog waar ook.

Ik doe er mijn voordeel mee en ben in het diepe gesprongen. Crowdfunden… Acht-tien-dui-zend-vijf-hon-derd-eu-ro. Dat moet ik zien te funden voor 29 juli. Acht-tien-dui-zend-vijf-hon-derd-eu-ro…

Maar zoals gezegd, ik doe het mezelf aan en ik vind het heerlijk. Dus ga mee op avontuur, lees mijn blogs, deel ze met wie je wilt en, daar draait het natuurlijk om, DOE MEE op Kickstarter!

WALKYTALK to you soon.
Hartelijke groeten, Nelleke van der Burg


The creative egg

Reading time: about 2 minutes

Us women, we all want so much: a nice job, financial independence, a social life, children, being a good cook and preferably some me-time.

But are we not just torturing ourselves? Including yours truly. Not that I would want to do it differently. I respect all who dare to do things different, because I’m happy that we’re not all the same. That would be boring. Wait there, I am starting to sound like my mum…

Never a dull moment at WALKYTALKIES. We made it through the credit crunch, and now we are about to begin a completely new adventure: crowdfunding.

The ’crowd’ (that’s you) are ’funding’ (read: buying in advance) a small part of the new WALKYTALKIES collection. It is already possible with E 10,-. Really, a 1 and a 0. Because the law of large numbers tell us, that you can make a big success out of a lot of small ones. Simple as that: find a lot of people who want to buy WALKYTALKIES in advance.

My neighbour recently told me: “You are such a ’dappere dodo’(which means brave dodo, a Dutch expression) for doing this.” And that was a great compliment. Yes, I think I’m kind of brave. That doesn’t happen a lot. I leave long car rides up to hubby and I feel uncomfortable in large rooms with a few people. But I am ready for this adventure. Try before you die. For the occasion in cooperation with KiKa, Foundation Children Cancer Free.

Yes, KiKa. A highly rated Dutch foundation. This ’dapper dodo’ found herself a way through Linked In and didn’t stop before she met the manager of KiKa. Effect: one of the 4 new WALKYTALKIES models is Bunny KaKi, a happy bunny that hops and jumps. Especially designed for KiKa.

That was another awesome learning experience. Alway busy. But hey, when I do nothing, I get restless. I alway have to “lay an egg”, I like to say. Most of the time a creative one, another time a cleaning one and on a regular base an arranged egg.

But that’s what makes my life so wonderful. And truly, I think I have the best of all worlds. I wouldn’t want to swap with any of my beloved friends. No offence. But yes, one does need to give it 110% every now and then. Part of the game.

Check out the website ’Omdenken’: thinking in terms of chances, and not in problems. And, that’s quite annoying, they’re often quite right.

I took advantage and have taken a leap. Crowfdunding… Eight-teen-thou-sand-five-hun-dred-eu-roos. That’s what I have tot fund before july 29th. Eight-teen-thou-sand-five-hun-dred-eu-roos…

But as said earlier, it’s my choice and I love it. So join the adventure, read my blog, share it to anybody and, that’s the bottom line, chip in at Kickstarter!

WALKYTALK tot you soon.
Kind regards, Nelleke van der Burg

Geef een reactie

